Living Library: 12 februari ‘Leen een persoon met een verhaal’

12 februari 13:30 – 16:00 uur
HU Bibliotheek
Padualaan 99, Utrecht

De HU Bibliotheek organiseert met trots de derde editie van de Living Library op 12 februari 2024.

Tijdens de Living Library leen je geen papieren boeken, maar mensen met een bijzonder verhaal. Denk daarbij aan iemand in een rolstoel of met een andere zichtbare beperking, maar ook aan mensen met bijvoorbeeld autisme of hoogbegaafdheid. Bij hen kun je niet van buitenaf zien dat ze wellicht tegen uitdagingen aanlopen in het dagelijks leven. Of waar juist veel vooroordelen over bestaan, terwijl deze helemaal niet passen bij de persoon met dit label.

Het evenement wordt geopend door derdejaars Communicatie student Nera Hoekstra. Zij is onder andere begeleider van de ADHD Supportgroep en projectlid +ONS. Zorg dus dat je er op tijd bent, zodat je ook meteen de mooiste boeken kunt lenen!

Boektitels:

• Alcoholist met 10 jaar herstel
  • Sexueel misbruiktĀ (M)
  • ADHD, spiritueel en paganist
  • Queer en meervoudig beperkt
  • PTSS
  • IVF-ICSI (het mannelijke perspectief)
  • MS
  • Deeltijd vrouw
  • Opnieuw geboren
  • Incest
  • Authentiek divers